Klany a Disciplíny :
Za používanie disciplín sa platí krvou (alebo manou u lovcov). Každý upír má nejakú krvnú zásobu, tzv. Krvný pool (krvná hotovosť). Jednotky v ktorých sa krv a mana meria sú krvné a manové body (skrátene KrB a MnB).
Každý klan má tri tzv. klanové disciplíny, ktoré sa môže za predpokladu, že vie, ktorého klanu je príslušníkom učiť samostatne, bez majstra (za možnosť dávať si bodíky do klanových disciplín sa nemusia utrácať CPčka. Máte ich v character sheete od začiatku a ich rozvojový základ je 5 CP, okrem Thaumaturgie, ktorá má 8). Každý upír sa môže okrem toho naučiť ešte 3 disciplíny (resp. Cesty disciplín), ktoré jeho klan za bežných okolností nepoužíva (, alebo ich on nemá ako primárnu cestu). Tieto disciplíny sa nazývajú vedľajšie, pre upíra je ťažšie ich zvládnuť a nedokáže to bez majstra (ich vývojový základ je o 2 CP vyšší a aby ste sa ich mohli začať učiť musíte obetovať 10 CP a zohnať majstra, ktorý ich ovláda aspoň v základoch a je ochotný vás danú disciplínu naučiť). Disciplíny, ktoré má ako klanovú len jeden ortodoxný klan sa nazývajú unikátne a klan, ktorý tú disciplínu ovláda ju väčšinou iných vyučuje fakt hroznestrašneveľmibrutálne NEOCHOTNE. Tak napr. taký Tremere by radšej zomrel, než by niekomu prezradil tajomstvá Thaumaturgy. Jednotlivé disciplíny sú po klanoch a ich rôznych vetvách rozdelené takto: (Modrou je Cammarila, červenou Sabbat, čiernou nezávislí).
Klan
|
1. Disciplína
|
2. Disciplína
|
3. Disciplína
|
Brujah
|
Celerity
|
Potence
|
Presence
|
Gangrel
|
Animalism
|
Fortitude
|
Protean
|
Nosferatu
|
Animalism
|
Obfuscate
|
Potence
|
Tremere
|
Auspex
|
Dominate
|
Thaumaturgy
|
Ventrue
|
Dominate
|
Fortitude
|
Presence
|
Malkavian
|
Auspex
|
Dementation
|
Obfuscate
|
Toreador
|
Auspex
|
Celerity
|
Presence
|
Assamite
|
Celerity
|
Obfuscate
|
Quietus
|
Lasombra
|
Dominate
|
Obtenebration
|
Potence
|
Tzimisce
|
Animalism
|
Auspex
|
Vicissitude
|
Giovanni
|
Dominate
|
Necromancy
|
Potence
|
Ravnos
|
Animalism
|
Fortitude
|
Chimerstry
|
Stúpenci Seta
|
Obfuscate
|
Presence
|
Serpentis
|
Caitiff (Panders)
|
Celerity
|
Fortitude
|
Potence
|
Okrem týchto uvedených klanov existuje ešte veľa ďalších raritných krvných línií, ktoré sa vyskytujú veľmi zriedka a preto niesú v týchto základných pravidlách uvedené. Hráči, ktorí by si chceli tieto „chuťovky“ zahrať si za tým musia ísť sami a preukázať znalosť problematiky a schopnosť danú krvnú líniu správne a pekne stvárniť. Ich výnimočné Disciplíny (Sanguinus, Melpominee, Koldunic Sorcery a pod.) sú však pre jasnosť v týchto pravidlách uvedené. Existujú taktiež tzv. „antitribu“ klany, čo sú klany, ktoré sa za bežných okolností vyskytujú v Camarille, avšak ich „protiklan“ je v Sabbate, alebo naopak (sú to príslušníci toho istého klanu, ktorí sa ale rozhodli zmeniť sektu. Napr. Toreador sú v Camarille, ale Toreador antitribu sú v Sabbate, Lasombra sú v Sabbate, ale Lasombra antitribu sú v Camarille). To, ktoré klany sú v meste ako zastúpené v sektách si môže každý organizačný tím určiť sám ak sa rozhodne nedodržovať hore uvedenú tabuľku. Na Larpe sú klany zastúpené skoro presne podľa tejto tabuľky .Giovanni sú nezávislý sa môžu spriahať s kým chcú ale musia držať spolu....t.j,ak jeden je v sabbate druhý musí byť tiež.
O klanoch sa dočítate jedine zo stránky prague by night a to len o camarile alebo ak viete anglicky máte neobmedzené možnosti a clanbooky sa dajú sťahovať na stránke: www.4shared.com kde dáte do vyhľadávača vampire masquerade+názov klanu+clanbook. kedysi sa dalo zistit o klanoch aj po slovensky na stránke tnt.larp.sk ale nejaký kretén tam dal odkaz na tordhan a nechce sa to otvoriť.ak nájdete nejakú stránku kde by bol stručný popis všetkých klanov dajte prosím vedieť orgovi.Ja skúsim popísať len velmi stručne:
Klanové postihy
Slabosti boli prepisované zo štandardných pravidiel stolného SPG Vampire. Do matematickej LARP podoby previedol Shezar.
Brujah
Rebelovia.Spoliehajú sa výhradne na päste a nie na kecy aj keď tie tiež nie su zanedbatelné kvôli ich idealistickej povahe.Veľmi neradi dostávajú rozkazi preto sú poväčšinou u anarchoch kde maju slobodu.(moc sa nemusia s toreadormi a ventruami ktorích nazývajú tlčhobovia a trasorítky)
Slabost: ohnivá divokost je jak požehnáním Brujah, tak jejich kletbou. Často propadají zuřivosti.
- V praxi to znamená, že keď upír klanu Brujah upadne do frenzy (stavu zúrivosti kedy nemôže z boja utiecť, čo aká veľká je presila) oveľa skôr než upír iného klanu s tou istou Ľudskosťou (Brujah majú základ 1 namiesto 5 čo sa týka počtu zásahov potrebných na vyvolanie frenzy (čiže ZDF)).
Výhody:Dostávajú jeden bod STR na začiatku zadara.
Gangrel
Samotári. Člen klanu gangrel je väčšinou samotár úzko spätý s prírodou. Nie su moc na politiku kvoli svojej samotarskej a animalistickej podobe ale milujú vedu(hlavne prírodné) a zákon džungle(že prežije ten najsilnejší),preto sú silný bojovníci
Slabosti: získávají velmi často animalistický rys. Může to být zvířecí ocas, uši, kočičí oči, peří, šupiny...
- Každý upír klanu Gangrel musí mať aspoň jeden z nasledujúcich zvieracích rysov, ktoré ho nejakým spôsobom herne znevýhodňujú. Ak sa hráč rozhodne udeliť svojej postave týchto rysov viacero, má možnosť získať prémiové CP. Konečné slovo majú pri tom ORGovia. Ak by gangrel nedodržal skrývanie svojho zvieracieho rysu, dopúšťa sa porušenia Maškarády za 2 Masky / každého smrteľníka, ktorý ho takto zahliadne.
1. Mačacie oči = Aby nebol medzi smrteľníkmi rozpoznaný, musí takýto Gangrel stále nosiť tmavé okuliare, alebo iný módny doplnok, cez ktorý mu nevidno do očí. Zloženie si tejto časti kostýmu v prítomnosti smrteľníka je vážne porušenie Maškarády.
2. Zvieracie drápy = Gangrel s týmto rysom musí pred smrteľníkmi stále nosiť rukavice a nemôže používať strelné zbrane (ani v prípade, že má na to dostatočnú DEX).
3. Srsť / Perie = Hustá srsť sa môže veľmi rýchlo chytiť horieť. Perie detto. Gangrel s týmto rysom utrpia vždy o +2 body vyššie zranenie ak je spôsobené ohňom. Navyše ich Gangrel musia stále zakrývať, takže kraťasy nehrozia a vrchné oblečenie môže byť len s dlhými rukávami.
4. Dlhé tesáky = Títo Gangrel majú často oveľa dlhšie tesáky, než ostatný Rodní. Tieto tesáky sú také nápadné, že ich žiaden smrteľník nemôže prehliadnuť, akonáhle Gangrel otvorí ústa. Preto, Gangrel ak je vyhladnutý (to znamená, že mu ostávajú 3 KrB, alebo menej) nemôže rozprávať v prítomnosti smrteľníkov.
5. Rysie uši = Ak chce Gangrel tento výrazný rys zatajiť, čo je pre neho z hľadiska Maškarády obligátne, musí stále nosiť v prítomnosti „nádob“ čapicu, alebo iný módny doplnok ktorý mu uši zakrýva.
6. Šupiny = Nevýhoda Gangrel majúcich šupiny je v tom, že si musia dávať pozor nielen aby ich na ich tele nik nespozoroval ( = stále nosiť dlhé oblečenie pod aj nad pásom), ale aj na to aby si tieto šupiny nezodrali, čo by bolo veľmi bolestivé. Nemôžu nosiť brnenia
Výhody: Gangrelovia su známi lovci vlkodlakov.pri boji s vlkodlakom dostávajú bonus 10dmg ktoré môžu utŕžiť v boji s vlkodlakom(najprv si odrátate 15 dmg a potom normálne hp)Takisto je imúnny voči vlkodlakovej disciplíne smrteľné objatie)
Malkavian
Šibnutý upíry. Ich prekliatie im zaručilo dosmrtné bláznovstvo. Malkavianov sa bojí každý pretože sú nevypočítatelný ale v skutočnosti majú miernu a ľudskú povahu a k tomu zvláštny dar vidieť do budúcnosti alebo do vnútra myslí iných upírov.
Slabosti: každý nově vytvořený Malkavian charakter musí mít jednu z poruch (vybírá hráč). Tu získá v době přijetí. (Poznámka adaptéra : BACHA!!! Toto je vážne ťažké zahrať! Nech si každý dobre rozmyslí, či bude hrať Malkaviana!)
- Hráč, ktorý si chce zahrať Malkaviana, musí svojej postave udeliť aspoň jednu psychickú poruchu. Napr. jeho postava môže byť schizofrenik, autista, alebo si myslieť, že je pes, alebo iné zviera, správať sa ako 8 ročné dieťa a pod. Ak ich hráč udelí svojej postave viacero, môže získať podľa závažnosti postihnutia bonusové CP. Konečné slovo majú ORGovia.
Výhoda: Malkaviani často vidia veci ktoré ostatný nevidia.PER +1 na začiatku.na začiatku dostávajú aj informácie o hráčoch.
Nosferatu
Ako sa im často hovorí:oči a uši kamarily.Prekliaty monštróznym vzhľadom. Nosferati žijú prevážne v kanáloch(vďaka ich hnusnému vzhladu) pri počítačoch pretože sú to najlepší hackery na svete. Majú radi čierny humor a sú tiež dosť tajomný. Milujú zbieranie informácii ktoré potom predávajú Camarille za nemalý obnos peňazí z ktorého si potom kupujú špičkové vybavenie.(nemajú sa radi s toreadormi pretože im asi závidia ich vzhľad a obľúbenosť u ľudí)
Slabosti: jak již bylo řečeno, jsou Nosferatu velmi znetvoření.
- To znamená, že Nosferatu sa nezamaskovaný, alebo nekrytý nemôže pohybovať medzi smrteľníkmi. Musí sa snažiť za každú cenu vyhnúť kontaktu s nimi, alebo pri tom používať maskovacie kúzla, alebo iné krytie. (hráč upíra nosferatu by si mal obstarať ohyzdnú masku, alebo make-up, ktorú bude skladať len pri použití Obfuscate, alebo mať neustále nejak krytú tvár (šál, čapica, obväz a pod). Zároveň nemôžu Nosferatu nijak zlepšovať svoj vzhľad. Ich APC je vždy na 0 a nedá sa zvyšovať (ani použitím disciplín). Pri love používajú namiesto APC INT.
Zámky = STR 5 (nikto so silou 4 a menej dvere do tohto havenu nevyrazí) DEX 5 (nikto s šikovnosťou 4 a menej nedokáže vyšpárať zámku do tohto havenu
Výhody:
Nosferati dokážu chodiť po kanáloch ale najprv si musia zohnať plán mestskej kanalizácie z Msú. Ak chcú vojsť do kanála tak sa postavia na kryt(kanalizačné veko)a nasadia si čiernu šatku.Musia to samozrejme urboiť nenápadne kde nie sú ľudia inač stratia jednu masku(nosferati v sabbate -1 ľudskosť lebo zabili svedka) Hráč si môže dať dolu aj masku z tváre a voľne sa nadýchať čerstvého vzduchu.Hráč nemôže nijako herne jednať dokiaľ sa nerozhodne vyjsť z kanála.To urobí tak že sa opäť postaví na veko a dá si šatku dole(masku samozrejme naspäť :-D ).Počas behania v kanáloch sa hráč díva do zeme ako pri kúzle obtenebration**.Nemôže rozprávať ale môže načúvať rozhovory.+ obfuscate na prvej úrovni na začiatku hry.
Thoreadore
Krásavci. Toreadori su najsexi a najkrajší zo všetkých upírov. Majú veľmi vyvinutý zmysel pre umenie a všetko krásne a estetické. Takisto je to klan ktorý je v najtesnejšom kontakte s ľudmi preto bývajú zväčša najbližšie k ľudským citom ako je láska,priateľstvo a iné ktoré ostatný upíry vďaka beštii vo vnútry necítia. (toreadori sa kamošia s klanom ventrue a moc sa nemusia s nosferatmi pretože sú im odporný)
Slabosti: Toreador jsou naladěni na estetiku a krásno, což se jim někdy vymstí.
- Každý Thoreadore si musí určiť aspoň jednu skupinu estetických javov (budovy, osoby, hudba, umelecké predmety, pekné autá atď), ktorá sa v meste nachádza. Keď príde do zrakového kontaktu s týmito javmi, musí zostať nepohnute stáť (stačí keď sa spravíte, že nič iné dookola nevnímate) aspoň minútu, alebo kým podnet nepominie, (podľa toho čo nastane skôr) dívajúc sa na predmet svojho očarenia a obdivovať ho. Nesmie sa ani brániť keby bol napadnutý. Jedine ak je zranený, môže kúzlo zlomiť.
Výhody:Dostávajú pri vytvorení prvý bod v disciplíne presence zadarmo.
Tremere
Tremerov asi nemá rád nikto z Kamarilly pretože sa ich všetci boja. Sú tajomný a veľmi nebezpečný. Tremeráci sú kúzelníci ktorý ako jediný upírsky klan použiva thaumaturgiu( mágiu krvi ktorú sami vymysleli). Sú to veľký tajnostkári a vždy ako klan držia pevne spolu.Majú prepracovanú štruktúru hodností kde je jeden šef,ďalší je pod ním atď(túto štruktúru volajú pyramída alebo trojuholník).Majú radi aj politiku ale vedia aj dobre bojovať. Zbierajú radi vedomosti z rôznych štúdii. Tremeráci bývajú zväčša u svojho regenta v tremerskej lóži kde sa učia kúzlam a rituálom. (tremerovia sú väčšinou vzdelaní,kultivovaní ale dosť nespoločenský lebo sa radi uzatvárajú do svojho klanu. kamošia sa v podstate so všetkými z kamarilly aj keď ostatní sa neradi kamošia s nimi lebo sa ich boja a nevedia čo od nich čakať.Tremeraci neznášajú Tzimiscov pretože v minulosti s nimi viedli zničujúcu vojnu o prežitie) Tento klan je velmi ťažký na roleplay pretože hráč musí mať znalosti o tom ako to v klane beží a takisto ako sa robia rituály.
Slabosti: zákon klanu říká, že všichni Tremere musí pít krev sedmi Starších z klanu, při svém vytvoření. Takže jsou všichni přinejmenším o jeden krok blíže ke svým Starším. Proto obvykle jednají s velkou loajalitou ke svému klanu. Vyhnout se této loajálnosti je pro ně velmi obtížné.
- V praxi to znamená, že Tremere je vždy pod kontrolou svojho Sirea, alebo staršieho (vodcu) klanu. Musí poslúchať jeho rozkazy bez prekrúcania a kladenia otázok a to aj rozkazy, ktoré ho posielajú na istú smrť.
Výhody: Krvavé rituály(tie popíšem za disciplínami)
Ventrue
Panovníci. Väčšinou najbohatši a politicky najmocnejší upíry v Kamarille. Ak je niekto princ tak je to zväčša Ventrue. Majú radi poriadok a zákony a takisto poslušnosť od ostatných klanov. Sú veľmi ambiciózny. sú to veľký kariéristi.(nemajú radi brujahov lebo často nechcú počúvať rozkazy od niekoho kdo podľa nich iba tlachá a činy nikde. Kamošia sa s toreadormi pretože sú to tiež politici a majú veľký vliv na smrteľníkov)
Slabosti: chuť (vkus) Ventrue je velmi výjimečná, a proto se musí živit jen určitým druhem krve. Např. jen kněží, umělců, panen, blonďáků, malých dětí... Může pít jen tu určitou danou krev a to i kdyby měl hladovět. Jedinou výjimkou je krev vampýrská - tu pít smějí.
- Ventrue týmto pádom môžu piť krv len z určitého druhu nádob, čo im znemožňuje piť krv z lovu a z hocijakých smrtelníkov. Môžu sa živiť lenz krvných balíkov, krvných kontainerov, alebo hypodermikov a pod., alebo krvou svojho stáda.
Výhody:Dostávajú pri vytvorení prvý bod v disciplíne dominate zadarmo.
Lasombra
obdoba ventruov v sabbate.(kukni ventruov hore). (kamošia sa s tzimiscami)
Slabosti: Lasombra nevrhají žádné odrazy. Nemohou být viděni v zrcadlech, vodě, vyleštěném kovu, sklech, fotografiích, bezpečnostních kamerách atd. Tato zvláštní anomálie se rozšiřuje i na oblečení a předměty, které nesou. Navíc, kvůli temnotě, mají Lasombra extra úroveň poškození od slunce. Jsou jím více poškoditelní (o 1 úroveň).
- Samozrejme, že niečo také by u smrteľníkov neostalo bez povšimnutia na dlhú dobu, preto Lasombra musia dávať sakramentský pozor na to aby nejednali so smrteľníkmi blízko povrchov, ktoré vrhajú odraz, ako napr. výklady obchodov a novinových stánkov, monitory niektorých barových Juke Boxov a podobne. Musia sa tiež za každú cenu vyhýbať priamemu kontaktu s pravými zrkadlami a zranenie, ktoré utrpia vďaka svojej citlivej pleti pri kontakte s ohňom je zvýšené o +2 body. Navyše by hráč mal hrať svetloplachosť pokiaľ nepoužíva Obtenebration*, alebo iné kúzlo, ktoré ho chráni pred svetlom.
Výhody:Dostávajú pri vytvorení prvý bod v disciplíne dominate zadarmo.
Tzimisce
číre monštrá. Brutálny upíry ktorý sa vyžívajú v utrpení iných a často radi mučia.Našli si aj svoju zábavku fleshcrafting čo znamená naporcovať ľudí a zvieratá a potom z ich častí skladať rôzne monštra na boj.Sú dosť učenlivý a radi študujú. Navonok vystupujú ako veľmi vzdelaný a mierny upíry ale nechcite ich vidieť pri práci. Majú radi politiku a radi o posty rivalujú s Lasombrami(aj keď s nimi sú kamoši).
Slabosti: Tzimisce jsou teritoriální tvorové a zuřivě si stráží svůj úkryt. Kdykoliv Tzimisce spí, musí se obklopit nejméně dvěmi hrstmi zeminy z místa, které pro ně něco znamenalo v dobách smrtelného života (rodiště, hrob).
- Do hry sa teritoriálnosť Tzimisce prenáša tak, že Tzimisce sa mimo svojej základne, alebo havenu liečia iba každú hodinu, s výnimkou tieňových HP. Ďalej, ak je ich haven odhalený a zničený, musia sa po presťahovaní na iné miesto, každú noc vracať na miesto svojho starého bydliska. Za každú noc čo tak Tzimisce neučiní stratí jeden bod zo svojej karty, až kým tak neučiní opäť. Potom sa mu všetky body obnovia.
Výhody: Dostávajú pri vytvorení prvý bod v disciplíne vicissitude zadarmo.
Assamite
Nájomný vrahovia z blízkeho východu. Assamiti sú ako ninjovia. Samotársky a dosť rozdelený klan. Loajalisti sú neutrálny(tam je väčšina klanu),schizmatici sú v kamarille(tích je najmenej a sú tam len raritne), a assamiti antitribu sú v sabbate. (nemajú radi tremerov od ktorých kedisi dostali kliatbu aj keď ju neskôr prelomili.Assamiti sú v Kamarille často považovaný za kanibalov kedže radi robia diablériu teda vysatie duše z iného upíra.V tomto majú v sabbate neobmedzené možnosti :-D.
Slabosti: stali se závislí na krvi vampýrů.
- Ak Assamite príde do kontaktu s krvou iného upíra, nemôže sa od nej odtrhnúť. Pre Assamite je nemožné Rodných vypočúvať, lebo akonáhle majú príležitosť, vrhajú sa do diablerického amoku. Ďalej ak by si chceli Assamite navzájom vymeniť krv, musí príjemca obetovať jeden platný zásah od darcu (akože musel darca násilným úderom prinútiť príjemcu prestať), prípadne iné správania súvisiace s ich závislosťou na krvi Rodných.
Výhody: sú ako ninjovia.dostávajú bod DEX na začiatku.
Giovanni
Nekromanceri. Sú posadnutý smrťou a radi ju skúmajú zo všetkých strán. Svojú hlavnú základňu majú v Taliansku. Členom tohto klanu môže byť iba niekto kto je s nimi v pokrvnej linii už ako smrtelník. Teda giovanniovci premieňajú iba svojich príbuzných zo svojej smrtelnej rodiny.Sú bohatí a vlivný. Majú tiež svoju štruktúru...podobnú ako mafiáni.Navonok vyzerajú ako mafiáni a aj sa tak správajú vďaka svojmu talianskemu pôvodu.Svoje tajomstá o smrti a zombíkoch si starostlivo strážia.(nemajú radi tremerov ktorým závidia ich Thaumaturgiu)
Slabosti: polibek od Giovanni způsobuje strašlivou bolest ve smrtelnících, kteří jej obdrží. Toto kousnutí často smrtelníka zabije od šoku, dřív než by zemřel na ztrátu krve.
- Bolestivosť bozku Giovanni im znemožňuje chovať si stáda a zo smrteľníka získavajú menej krvi než ostatné klany. V prípade, že ich KrB niesú na maxime, môžu si pripísať nalovené KrB nie po hodine, ale po dvoch hodinách a to so stratou jednej ľudskosti pretože krv zo žíl smrteľníkov niesú schopný priamo piť bez toho aby ich zabili. Mali by piť krv len z krvných balíkov a iných neživých nádob.
Výhody: Dostávajú pri vytvorení prvý bod v necromancy disciplíne zadarmo
Ravnos
Ravnos:Su nazyvany ako cigani,zlodeji,kriminalnici,zlodejickovia.Kazdy ravnos je kriminalnik,to je ich klanove prekliatie.Ravnos zije väčšinou sam alebo putuje so svojou ciganskou svorkou.
Slabosti: Ravnos se oddávali svým neřestem tak dlouho, až se na nich stali závislí. Každý z nich má slabost pro některý druh svých triků, podvodů, či šibalství (hazardní hry, lhaní, kleptomanie, vydírání, vražda,...).
- Ravnos si musí určiť aspoň jednu slabosť podobnú hore uvedeným, ktorú musí páchať akonáhle sa mu k tomu naskytne príležitosť.
Výhody: maju bod v dex a str pri vytvoreni zadara pretože su to rodeny vlamači.
Stúpenci Seta
Egypťania. Podivný klan ktorý je neutrálny už od počiatkoch pretože neveria že za upírskou kliatbou je Kain.žijú v dobre strážených spoločenstvách kde sa čas zastavil a oni ako keby žili v starovekom egypte(tento klan je asi najťažší na roleplay lebo treba vedieť veeeeelmi vela o egypte a jeho hystórii hlavne z oblasti starovekého náboženstva a kultúry....ak toto niekto zahrá tak klobúk dolu a dostane aj slušný bonus cp bodov)
Slabosti: jsou tvorové té nejstarší temnoty a mají vážnou alergii na světlo všech druhů (sluneční světlo obzvlášť).
- Stúpenci Seta sa musia vyhýbať akýmkoľvek príliš osvetleným plochám. Svetlo im seriózne vadí a stránia sa ho. Ak sa nachádzajú v osvetlení jasnejšom ako polotieň, nemôžu používať strelné zbrane a majú -1 k zraneniu, ktoré spôsobujú pri boji zblízka.
Výhody: bod v disciplíne serpentis na začiatku.
Pokrvní Bratia
Bratia sú akoby jedno telo a jeden duch. Cítia keď jeden z nich padne a hlboko ich to zasahuje. Každý z Bratov zúčastnených boja upadá do Frenzy keď padne nejaký jeho spolubojovník bez ohľadu na Ľudskosť.